24.10.2006

Paneelista palanneena

Kello 21.31:
Tulin hetki sitten seurakuntavaalipaneelista, joka pidettiin Kuopion Keskusseurakuntatalolla. Panelisteina oli kuusi henkilöä, joista neljä alle 30-vuotiaita: Sami Tiainen Männistöstä, Heikki Nieminen Puijolta sekä Elisa Jokelin että minä Alavan seurakunnan ehdokkaina.
Täytyy sanoa, etten ole koskaan ollut elävämmässä ja vuorovaikutteisemmassa paneelissa kuin mitä tänä iltana olin. Panelistit olivat hyvin erilaisia, mutta hyviä kaikki. Pisteet yleisö antoikin rehellisyydestä, kun eteen tuli kysymys, johon ei osattukaan vastata ja se sanottiin heti ensimmäisenä. Sympatiat nuorelle puhujalle!

Muutoin puheenvuorot tuppasivatkin venymään. Myös moni yleisössä oleva ehdokas toi esille vaaliteemojaan ja kommenttejaan. Tuntui, että olin itse paneelin alussa aivan jäässä, eikä jännitys sulanut loppua kohden kuin hitusen. Siksi olin yllättynyt, kun sain tapahtuman päättyessä kiitoksia useammalta taholta rohkeista ja erilaisista näkökannoistani. Nyt on sitten kalenteri täynnä erilaisia seurakuntatapahtumia, täytyypä merkitä ylös heti, jottei unohdu..

Pitsani olen todella ansainnut, sillä nautin viimeksi ruoan kello 13.00, jonka jälkeen kävin punttitreenillä ennen kuin suuntasin vaalitilaisuuteen. Parasta tilaisuudessa olikin se, ettei se tuntunut edes vaalitilaisuudelta vaan mukavalta keskusteluhetkeltä, jossa seurakuntalaiset yrittävät yhdessä tuumin ratkoa seurakunnan ongelmia ja puhaltaa hyvää yhteishenkeä toimintaan, tulevaisuuteen uskoen - taloudellisista vaikeuksista huolimatta. Tästä on kerrottava kavereillekin!

Ei kommentteja: