7.4.2007

Huhtikuun kuulumiset

Hui hai, eletään lankalauantaita. Olen saanut tämän viikon aikana runsaasti yhteydenottoja kavereiltani, joiden sisältö on: "Joko uuden työn aloittaminen alkaa jännittää, milloin muutatkaan ja tarttetko muuttoapua". Kaikkiin avauksiin oli todettava, että: "Kiitos, muutin viime lauantaina ja kyllä, työt lähtivät kivasti käyntiin."
Moni ajatteli, että saisin pitää lomaa ennen työn alkua ja että ne alkaisivat vasta pääsiäisen jälkeen, mutta ei. Mediaostajan työt Suomen suurimmassa mediatoimistossa, Dagmarissa ovat kohtalaisen haastavia, joten mitä aikaisemmin pääsen työhön kiinni, sen parempi kaikille. Haasteellisuutta oppimiseen tietyllä tavalla lisää se, että mediaostajan tehtävänkuva voi vaihdella riippuen siitä, mitä asiakkaita hänellä on hoidettavanaan. Eri asiakkailla ja asiakkuustiimeillä voi olla erilaiset työnjaot.

Työpaikassani ja Helsingissä viihdyn hyvin. On selvää, että politikointi tulee jäämään tulevaisuudessa selkeästi vähemmälle. Vaikka olen kiinnostunut yhteiskunnallisten epäkohtien korjaamisesta, tiedän, ettei ajatukseni ole niin ainutlaatuisia, etteikö niitä voisi muutkin ajaa. Kaikelle on aikansa ja paikkansa, ja välillä voi tehdä muutakin. Poliittisen toiminnan sijaan olen harkinnut, että aloittaisin joitakin opintoja avoimessa yliopistossa. Ensi viikolla on Helsingin yliopiston avoimessa yliopistossa kesäopinnoista infotilaisuus, johon yritän ehtiä paikalle. Lisäksi tulen olemaan työllistetty varmaan ainakin uuden Motivus-jäsenyyteni parisssa. Olisin erittäin iloinen, mikäli Kuopioon ja Pohjois-Savoon ylipäätään syntyisi uusien nuorten sosialidemokraattien "aktivistiverkosto". He saisivat rakkaine ideoineen puhallettua haasteita kaupungin tomuiseen poliittiseen ilmastoon ja loisivat innostusta esimerkeillään muihin nuoriin. Minut sosialidemokraattiseen toimintaan mukaan konkreettisesti veti (aatteiden ja poliittisten idoleiden ohella) Neeta Röppänen, joka on nyt KTY:n puheenjohtaja. Olen kiitollinen Neetalle, että hänellä oli jo silloin, syksyllä 2002, rohkeutta kohdata ihmisiä ja pyytää heitä, ainakin minua, mukaan toimintaan. Muutoin voi olla, etten olisi rohjennut lähteä toimintaan mukaan vielä tänä päivänäkään, ja ilman kaikkea tätä neljän vuoden aikana kokemaani olisin paljon köyhempi ihminen henkisesti. Itse haluan pyrkiä samaan, innostaa epäröiviä mukaan toimintaan. En tiedä, miten siinä onnistun, mutta jollain lailla haluan olla sosialidemokraattiselle liikkeelle avuksi. Vaikka olen jatkossa vähän vähemmän mukana.

3 kommenttia:

Kyösti kirjoitti...

mä oon tosta kuntoilusta sulle kade! mä muuten varmaan alotan syömään taas lihaa ihan kunnolla. eräs meppi ja pari muuta tuttua ovat neuvoneet mulle ihanuuden, kerron sulle livenä kans - jos siis haluut.

mä oon kans miettiny, et politiikka ei sovi mulle. ku musta poliitikon tulee olla valmis ottaa turpiin, vaikka joka päivä - vaikka kukaan ei tukiskaan. musta ei oo siihe.

siks musta tuleeki rikas!

Kati Oksman kirjoitti...

Hah, kävin eilen BodyPumpissa. Koskee.. Hyvää kevättä, tulehan taas Helsinkiin.

Arto J. Virtanen kirjoitti...

Kiva saada sinut tänne etelään! Olisin hieman eri mieltä noista ajatuksiesi ainutlaatuisuudesta.. Olet asettanut riman positiivisella tavalla kovin korkealle;) Voi hyvin!